یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۳۰:۰۹

مکزیک از فاز نخست اصلاحات تاریخی قراردادهای نفتی رونمایی کرد
ایران دریلینگ: مکزیک از فاز نخست تغییرات تاریخی در قانون صنعت نفت این کشور رونمایی و امکان حضور سرمایه گذاران خارجی را در این بخش فراهم کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، مکزیک ضمن رونمایی از فاز نخست اصلاحات تاریخی صنعت نفت و گشایش این بخش به روی سرمایه‌گذاران خارجی، وعده داد که ١٤ میدان واقع در آب‌های کم‌عمق در ماه ژوئیه به مزایده گذاشته می‌شود. این راهبردهای پیش‌بینی شده چهار ماه پس از موافقت نهایی کنگره مکزیک با قانون اصلاحات اعلام عمومی شد، قانونی که برای نخستین بار از سال ١٩٣٨ تاکنون به شرکت‌های خارجی اجازه حفاری نفت را می‌دهد. پدرو خواکین کلدول، وزیر انرژی مکزیک گفت: بدون شک این قانون آمدن دوران جدیدی در بخش انرژی کشور ما را نشان می‌دهد و به نفع مکزیک است. این اصلاحات به‌ موقع اعمال شد.
 
مکزیک به کاهش تولید نفت و گاز خود پایان می‌دهد و با قدرت و قاطعیت بیشتر دوباره وارد بازار جهانی انرژی می‌شود. مکزیک هرگز مزایده‌ای برای قراردادهای اکتشاف نفتی برگزار نکرده است و ٧٦ سال پیش یعنی قبل از ملی شدن صنعت انرژی این کشور، قراردادها بر اساس صلاحدید واگذار می‌شد بنابر این گزارش، شرکت‌ها می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات ١٤ میدان نفتی در خلیج‌ مکزیک درخواست بدهند و سپس از ١٥ ژانویه تا ١٥ ژوئیه یعنی زمان برگزاری مزایده ٦ ماه فرصت دارند که پیشنهادهای خود را آماده کنند و برندگان مزایده در این تاریخ از طریق ارتباط زنده و مستقیم با جلسه عمومی کمیسیون ملی هیدروکربن اعلام می‌شوند. این ١٤ میدان نفتی در منطقه‌ای به وسعت چهار هزار و ٢٢٢ متر مکعب و خارج از ایالت‌های تاباسکو، وراکروز و کامپچه قرار دارد.

خوان کارلوس زپدا، رئیس کمیسیون ملی هیدروکربن گفت که شرکت‌ها برای واجد شرایط بودن برای این قراردادها باید دست کم یک میلیارد دلار سرمایه ارائه دهند اما چنانچه این قراردادها بخشی از یک کنسرسیوم باشد، شرکتی که ریاست کنسرسیوم را بر عهده دارد باید حداقل  ٦٠٠ میلیون دلار فراهم کند. وی با اعلام این که شرکت‌ها همچنین باید دارایی به ارزش ١٠ میلیارد دلار داشته و دست کم در گذشته در سه پروژه اکتشافی همکاری کرده باشند، گفت: این محدودیت‌ها حضور شرکت‌های سالم و با پشتوانه مالی خوب را تضمین می‌کند. هدف از قانون اصلاحات انرژی مکزیک تغییر در روند کاهش تولید روزانه نفت این کشور است که از ٣,٤ میلیون بشکه در دهه گذشته به ٢.٤ میلیون بشکه رسیده است. شرکت دولتی نفت پمکس سال گذشته خسارت هنگفتی را متحمل شد.


  کد خبر : 389
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :